//
cititi...
Securitate pe Internet

Securitatea pe internet si jurnalismul

La auzul cuvântului “securitate “ roind în jurul meu în orice împrejurimi şi în orice circumstanţe , ar trebui , teoretic , să mă cuprindă un aer de linişte care să mă facă să cred că am viaţa privată şi că este doar a mea , nu îmi este frică de nimeni şi de nimic şi mai mult să îmi ofere siguranţă. Dar nu, lucrurile nu stau întocmai.

În fiecare dimineaţa  când mă trezesc şi deschid fie televizorul, fie calculatorul, văd tot felul de aparate greu de găsit la noi , ori greu de înţeles care par să îţi facă viaţa mai uşoară şi mai comodă…eu, ca şi alţii, le numesc tehnologii moderne. Ei bine , toate aceste tehnologii vin să ne uşureze nouă munca să avem oriunde, oricum şi oricând cu noi apoape toate „ustensilele” pentru a fi mereu „pă val” cum ar zice unii.

Cum a schimbat această categorie numită Securitatea pe Internet jurnalismul? În rău aş zice eu. De ce ? pentru că avem la dispoziţie atâtea site-uri de socializare , atâţia bloggeri care apar ca cipercile după ploaie şi care dacă scriu trei rânduri fie pe un blog , fie pe o pagină personală au pretenţia să primească statutul de jurnalist sau mai mult pretind că sunt ceea ce nu sunt şi vor să fie trataţi ca atare. Puţini sunt cei care astăzi nu au măcar un calculator şi o conexiune la internet şi este suficient un simplu search pe Google despre un oarecare subiect ce te-ar putea interesa şi de aici e simplu : ajungi să înoţi într-o baie de informaţii care vin din toate părţile şi par să ţipe  „read me , read me”. Parcă libertatea asta pe care o avem în spaţiul virtual te zăpăceşte de cap , te face să nu mai ştii ce vrei să cauţi de fapt şi te face oarecum prin aceste articole hibride ce apar zilnic să uităm ce înseamnă cu adevărat meseria de jurnalist şi ce implică ea , prin câte probe trebuie să ajungi ca să îţi capeţi acest statut?

Cred că era mai simplu pe vremea bunicilor când de abia abia ajungea postastul cu ziarul proaspăt ieşit de sub tipar şi aducea ceea ce pe atunci se numea „ştire”. Cu cât am evoluat ne-am transformat în nişte oameni dependenţi de tot ceea ce este nou apărut în materie de tehnologie. Şi oare chiar ne face asta bine ? ce nu o să reuşesc iar să înţeleg este acel buton de LIKE pe care astăzi îl găsim aproape oriunde? E mai simplu să dai un like decât să îţi postezi propriul tău comentariu şi să ieşi de sub anonimat pentru că asta gândeşti, asta spui şi aşa ar fi normal . Dar oare ce înseamnă acum normal? Cum putem vorbi de securitatea în condiţiile în care vedem zilnic oameni la televizor care nu au curajul să fie mândri de ceea ce gândesc şi să strige asta în gura mare fără să fie nevoiţi să se cenzureze ?

Securitatea pe internet poate să devină o chestiune cu două feţe . Poate acest cuvânt ”securitate”, să îţi dea o senzaţie de comfort superficial ori poate să ia forme extreme ? rămâne doar un drum lung de parcurs până vom ajunge la o concluzie , dacă vom ajunge vreodată…. / Alexandra Matincu

Discussion

One thought on “Securitatea pe internet si jurnalismul

  1. The P90x kit, which is designed Horton and Shaun T make getting in shape so much fun,
    it p90x program order is sure to be one thing you
    will not have to remind kids to do! Workout 10 returns to
    your upper all about your back and your biceps. The other option is to
    do two the 3 workout sessions which focus on the arm muscles.
    Most store brands only have one source of fiber, but our unique body up
    by bending your elbows, bringing your chin towards the bar.

    Posted by %anchor_text% | May 26, 2013, 2:53 am

Leave a Reply

