//
cititi...
Tehnologii noi de comunicare

Tehnologia moderna vine la pachet cu temere si superficialitate

In urma cu mai bine de 8 ani, ma intrebam cumva daca e mai expresiv cuvantul “ingerash” ori “blondutza” in incercarea mea de a-mi crea un id cat mai interesant. Ne stranseseram toti cei 28 de colegi in timpul unei ore de informatica in fata unui calculator cu Yahoo Messenger instalat si ne amuzam de multimea emoticoanelor. Apoi, intalnirile noastre din weekend nu mai aveau loc in fata Palatului Culturii ci pe messenger. Din pacate, situatia s-a mentinut chiar si in ziua de azi.

E mult mai comod sa stai in fata calculatorului si sa tastezi decat sa-ti iei o haina pe tine si sa iesi la o cafea cu cea careia i-ai atribuit ani la randul statul de buna prietena. Aflam starea celor apropiati noua prin convorbiri telefonice tot mai lungi, ne plimbam in lungul si-n latul paginii de Facebook pentru a afla barfa zilei, cat de mult a mancat X-ulescu si unde, ce-au facut prietenii nostri dragi vara trecuta. Iar pantofii ne sunt la intrare, neatinsi de praf ori de fulgi de nea. Noile tehnologii de comunicare ne-au imbrobodit cu o evidenta comoditate, chiar daca prea putini am recunoaste. Poate ar trebui sa ne amintim din cand in cand ca efortul scrasnit ne ofera intr-un final o stare de bine si de bucurie sufleteasca. Ar fi timpul sa dam log out mai des, sa cumparam doua plicuri de ciocolata calda si sa inlocuim un 🙂 cu un zambet real si o emotie coplesitoare a revederii. S-ar putea sa ne simtim un pic stangaci, dar e bine pentru inceput sa preschimbam superficialitatea in stangacie.

  Acelasi efort scrasnit ar trebui sa-l investim in orice am face si cu siguranta vom scapa de tonurile preventive ale cadrelor didactice: “Nu copiati! Daca v-am prins ca ati plagiat, cu 1 va notez lucrarea!” Si bineinteles ca tot din comoditate dam copy si apoi paste la randuri intregi de pe Wikipedia. Ne zbatem sa cumparam un laptop mai performant, sa optam pentru un abonament la internet cat mai eficient, iar in librarii intram doar pentru un pix, eventual Atlas la 50 de bani pentru ca oricum nu vom scrie prea mult.

Spre final, voi face o marturisire. Cu ocazia sarbatorilor de Craciun, m-am gandit sa aleg metoda clasica de transmitere a gandurilor pasnice, am scris o scrisoare si m-am indreptat spre Posta Romana. Destinatarul nu trebuie sa afle ca m-a durut mana o zi intreaga dupa ce am scris cateva randuri, nu trebuie sa afle ca mai intai am scris pe ciorna de frica sa nu aiba probleme in intelegerea scrisului meu de mana si sper sa nu afle niciodata ca am cumparat pentru prima data un timbru.

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

