//
cititi...
Promovare virală

Lasa-ti… degetele… sa zburde

Conform wikipedia, termenul de reclama virala se refera la tehnici de marketing care folosesc retele sociale preexistente pentru a obtine o crestere de brand awerness sau a indeplini alte obiective de marketing (cum ar fi vanzari de produse) prin procese virale care se multiplica in mod similar felului in care se imprastie virusii umani sau virusii informatici. Promovarea virala poate avea forma unor clipuri video, a unor jocuri flash interactive, imagini, quiz-uri sau chiar mesaje text. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Viral_marketing )

Cu alte cuvinte, mesajul viral va avea rolul unei campanii online, fie ea printr-un clip (sau mai multe) video, fie printr-un email, fie printr-o pagina web samd. Principalul rol al unui viral este de a trezi interesul prin abordari fie distractive, fie care nasc anumite senzatii (intriga, curiozitate, de mobilizare, etc.). Acest mesaj va fi construit in asa fel incat cel care primeste viralul sa il poata distribui mai departe,catre grupul de prieteni de pe messenger, catre alti utilizatori de Internet prin email sau prin referinte pe bloguri sau retele sociale, cum ar fi Facebook, Twitter etc.

Un exemplu elocvent de viral este “Unleashed fingers”, o campanie de promovare a noului model Samsung Galaxy S II. Clipul video este unul simplu, cu un singur personaj (JayFunk), insa este complicat si intrigant prin ceea ce face acesta.

http://www.youtube.com/watch?v=zyMfpJh3h4A

Desi a fost lansat de doar 6 luni, acest viral a strans peste 5 milioane de vizualizari, 33 172 “voturi pro” si doar 451 “voturi contra”, precum si aproximativ  5000 de comentarii.

Discussion

No comments yet.

Leave a comment

Arhivă