//
cititi...
SEO

Cum alegem cuvintele-cheie?

foto SEO

sxc.hu

Asa cum aminteam si in articolele anterioare, una dintre cele mai importante tehnici in procesul de optimizare pentru motoarele de cautare (SEO), care sta chiar la baza optimizarii on-page este cautarea cuvintelor-cheie (keywords reseasch) si folosirea acestora in continutul paginii web, dupa anumite reguli.

Avand in vedere ca aceste cuvinte-cheie comporta o atat de mare importanta si semnificatie atunci cand vine vorba de optimizare, este bine sa stim care sunt cele mai bune metode prin care putem identifica acele cuvinte-cheie utile si potrivite site-ului pe care vrem sa il optimizam. Deoarece munca de research este destul de minutioasa, iar calitatea cuvintelor-cheie este mai importanta decat cantitatea acestora, o lista initiala de maximum 40 de cuvinte si sintagme este necesara pentru a selecta, intr-o etapa ulterioara, un numar de maximum cinci keywords pe care sa te bazezi in optimizare. In functie de profilul site-ului, numarul acestora poate creste.

1. Foloseste intrumentele Google Keyword Suggestion Tool

Gratuite, usor de folosit si suficient de “destepte” cat sa iti ofere informatii de prima mana care sa iti fie de ajutor pentru a-ti forma o impresie generala asupra cum trebuie sa arate formularile si ce cautari sunt populare pentru utilizatorii de Internet pe nisa pe care vrei sa o optimizezi, instrumentele de acest tip sunt primele pe care ar trebui sa le valorifici. In acest sens, Google AdWords Tool este optiunea perfecta.

Este suficient sa tastezi sintagma sau un cuvant pe care tu le crezi relevante, pentru ca Google sa iti ofere o lista intreaga cu sugestii si cu numarul de cautari lunare pentru fiecare item in parte. De asemenea, Google iti ofera posibilitatea sa filtrezi aceste sugestii dupa volumul de cautari, astfel incat sa afli care dintre ele au fost populare pentru o anumita perioada.

Sfat: chiar daca sugestiile oferite de Google apar cu multe cautari, nu este recomandat sa alegi neaparat pe cele mai populare, ci pe cele care se si potrivesc continutului site-ului tau. In definitiv, acest instrument este doar o sursa de inspiratie, nu un manual care iti garanteaza succesul.

2. Fii atent la sugestiile furnizate “live” de Google

Poate parea rudimentara aceasta tehnica, insa folosita cu iscusinta, poate reprezenta un ajutor destul de practic si eficient. Tot ce trebuie sa faci este sa tastezi pe Google sintagma pe care care o consideri cu relevanta maxima pentru site-ul tau si pe care o vrei optimizata si sa fii atent la rezultatele furnizate. Acest lucru iti va oferi din start, doua informatii extrem de importante: trebuie sa optimizezi si sa pui mare accent pe sintagma respectiva daca in cautari nu este prezenta, primesti sugestii in legatura cu alte cuvinte pe care le-ai putea optimiza pe site-ul tau.

3. Fii atent la competitie

Pentru a avea sanse de castig intr-o competitie, este esential sa iti cunosti adversarul. Tocmai de aceea, una dintre modalitatile importante prin care iti poti da seama ce cuvinte-cheie trebuie sa folosesti in continutul site-ului tau pentru a-l face relevant pentru utilizatori, prin Google, este sa analizezi continutul paginilor web cu care esti in competitie. Astfel, iti poti face o idee asupra cum sunt satisfacute asteptarile utilizatorilor de catre respectivele webpages, cum isi structureaza si promoveaza acestea continutul, astfel incat sa fie relevant pentru Google si ce cuvinte sunt relevante pentru nisa respectiva, insa nu sunt folosite de competitie.

4. Foloseste un instrument de cautare comercial

Chiar daca de data aceasta va trebui sa scoti cativa bani din buzunar (fara sa fie o suma considerabila), este recomandat sa folosesti si un instrument disponibil doar celor care platesc pentru acest serviciu (precum http://www.wordtracker.com/ ), deoarece vei primi informatii mai specializate si mai amanuntite. Acest tip de instrument te va ajuta sa gasesti cuvinte, sa verifici cuvinte si sintagme pe care le crezi relevante si sa afli masura in care acestea sunt populare sau nu.

Aceste patru metode de cautare a cuvintelor-cheie ar trebui sa fie suficiente pentru a intocmi prima lista de keywords, din care, urmand anumiti pasi pe care ii voi prezenta in articolul viitor, sa le alegi pe cele mai relevante pentru continutul pe care intentionezi sa il optimizezi.

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: